Be prepared, always be prepared
Business recovery in een notedop

Mede vanwege een niet adequate voorbereiding op onverwachte economische ontwikkelingen zoals de huidige crisis en de hieraan ten grondslag liggende sociale en maatschappelijke veranderingen en consequenties, verkeert een steeds groeiend aantal ondernemingen momenteel in zwaar weer. Plots is er paniek, bedrijven raken aan de rand van de afgrond, gaan ten onder, faillissementen dreigen, massaal ontslag en (soms extreme) bezuinigingen en kostenbesparingen worden als schijnbaar enig zichtbare remedie doorgevoerd. Bedrijven zitten met handen in het haar en omdat een crisis geen vastomlijnde tijd kent, nemen onzekerheden verder toe. In de praktijk blijkt echter vaak, dat bij veel bedrijven externe oorzaken zoals een crisis slechts de katalysator zijn in een geleidelijk bedrijfsmatig vervalproces.

Lees meer...

Column Jos de Jong - Onlangs las ik in de Heemsteder een artikel van Eric van Westerloo over Radio De Branding, de Heemsteedse lokale omroep, getiteld “ Overleeft Radio de Branding?” Met verbazing las ik dat er sinds begin 2009 geen reguliere en/of directe uitzendingen meer zijn en dat de muziek hoofdzakelijk ‘uit een computer komt’.

Lees meer...