Typography

023 Heemstede - Mailen, bellen, Teams-en en appen. Dat waren de communicatiekanalen in Coronatijd tussen de klantmanagers Werk & inkomen van de gemeenten Haarlem en Zandvoort en de coaches van Spaarne Werkt. Nu kon eindelijk weer een fysieke, live bijeenkomst worden georganiseerd. De klantmanagers kwamen naar Cruquius.

Er werd gestart met een rondleiding over diverse werkafdelingen van het participatiebedrijf. Hun enthousiaste reacties op de diversiteit aan werkwoorden en werksoorten bij Spaarne Werkt werkte aanstekelijk. Een ander belangrijk programmaonderdeel was een speeddate-sessie. De 25 klantmanagers spraken kort en bondig (speeddaten!) en één op één met een coach, een assessmentpsycholoog of een werkadviseur van Spaarne Werkt over bijzondere cases.

Vaak ging het concreet om werkzoekenden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Sociale, medische en/of psychische belemmeringen kunnen een traject naar werk in de weg staan. Maar klantmanagers en coaches hebben samen gezocht naar de mogelijkheden die er wèl zijn. Dat leverde verrassende gesprekken en uitkomsten op.

Er zijn veelbelovende afspraken over trajecten gemaakt en mooie matches tot stand gebracht. De middag werd afgesloten met gezamenlijke naborrel. Het werkbezoek levert een uitstekende bijdrage aan de goede samenwerking tussen de gemeentelijke afdelingen Werk & inkomen en het eigen participatiebedrijf van de vier regiogemeenten.

Cultuur & Uitgaan

Mediamarkt

Reizen & Stedentrips & Vliegtickets & Verhuur